وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

IQ.IQ.IQ

 خب دوستان _ بعد یه سری مطالب بازاریابی برای تنوع هم که شده واستون یه تست IQگذاشتم

صادقانه بیاین توی نظرها بگین چند سوال رو درست جواب دادین.منتظر نظرهاتون هستم

باید پس از خواندن سئوال در عرض فقط 5 ثانیه به آن جواب درست را بدهید در پایان تعداد پاسخهای درست شما ضرب در 10 میشود و میزان آی کیو شما را نشان میدهد.

1- بعضی از ماهها 30 روز دارند بعضی 31 روز چند ماه 29 روز دارد؟

2- اگر دکتر به شما 3 قرص بدهد و بگوید هر نیم ساعت 1 قرص بخور چقدر طول میکشد تا تمام قرصها خورده شود؟

3- من ساعت 8 شب به رختخواب رفتم و ساعتم را کوک کردم که 9 صبح زنگ بزند وقتی با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار شدم چند ساعت خوابیده بودم؟

4- عدد 30 را به نیم تقسیم کنید وعدد 10 را به حاصل آن اضافه کنید چه عددی به دست می آید؟

5- مزرعه داری 17 گوسفند زنده داشت تمام گوسفند هایش به جز 9 تا مردند چند گوسفند زنده برایش باقی مانده است؟

6- اگر تنها یک کبریت داشته باشید و وارد یک اتاق سرد و تاریک شوید که در آن یک بخاری نفتی یک چراغ نفتی و یک شمع باشد اول کدامیک را روشن میکنید؟

7- فردی خانه ای ساخته که هر چهار دیوار آن به سمت جنوب پنجره دارد خرسی بزرگ به این خانه نزدیک میشود این خرس چه رنگی است؟

8- اگر 2 سیب از 3 سیب بردارین چند سیب دارید؟

9- حضرت موسی از هر حیوان چند تا با خود به کشتی برد؟

10- اگر اتوبوسی را با 43 مسافر از مشهد به سمت تهران برانید و در سبزوار 5 مسافر را پیاده کنید و 7 مسافر جدید را سوار کنید و در دامغان 8 مسافر پیاده و 4 نفر را سوار کنید و سرانجام بعد از 14 ساعت به تهران برسید حالا نام راننده اتوبوس چیست؟


و حالا جواب ها در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

کانال های توزیع در بازار های جهانی


 اهداف و محدودیتهای کانالهای توزیع:

نقطه شروع برای انتخاب موثرترین کانال های توزیع تعیین دقیق هدف،تلاشهای بازار یابی شرکت و مشخص نمودن نیازها و ترجیحات بازار هدف است.مشتریان بالقوه از نظر فیزیکی در کجا قرار دارند؟نیازهای اطلاعاتی آنها چیست؟ترجیحات آنها برای خدمات دام است؟اگر یک شرکت بخواهد در یک بازار رقابتی فعالیت کند دو شیوه را می تواند مد نظر قرار دهد:



تنهایی، این واژه را بلندترین شاخه درخت خوب می فهمد


ادامه مطلب ...

تصمیم گیری در مورد تبلیغ محصولات در بازار های جهانی


 تبلیغات و نام گذاری جهانی محصولات:

تبلیغات عبارت است از:ارتباط و معرفی غیر شخصی محصولات و یا خدمات از طریق رسانه های عمومی در مقابل دریافت وه برای موسسات انتفاعی و یا غیر انتفاعی و یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده اند.محصولاتی که دارای قیمت پایین تری هستند و به دفعات خریداری می شوند نیاز به تبلیغات گستردهای دارند تا مصرف کنندگان همواره در مورد محصول فکر کنند.

تبلیغات جهانی موجب می شود که از صرفه جویی های ناشی از تبلیغات انبوه در سطح جهانی و دسترسی به کانالهای توزیع مناسب بهره مند گردند....



برای بلند شدن باید خم شد،اگر گاهی مشکلات تو را خم کرد،بدان آغاز ایستادن است...!

ادامه مطلب ...

تصمیم گیری درمورد عرضه محصولات به بازارهای جهانی


 مفاهیم زیر بنایی قیمت گذاری :فهرست زیر هشت نکته قیمت گذاری را در بازار های خارج از کشورمورد توجه قرار می دهد که عبارتند از:

 1.آیا قیمت نشان دهنده ی کیفیت است؟

2.آیا قیمت رقابتی است؟

3.شرکت باید بین اهداف قیمت گذاری نفوذ در بازار کدام یک را بررسی کند؟

4.شرکت چه نوع تخفیف و تعدیل قیمتی را باید به مشتریان بین المللی خود ارایه کند؟




برایت دعا می کنم که ای کاش خدا از تو بگیرد هر آنچه را که خدا را از تو می گیرد

ادامه مطلب ...

تثبیت موقعیت محصولات در بازارهای جهانی : ادامه مبحث قبل رو اینجا




بعضی از دوستان گلایه کرده بودن از طولانی نوشتن که ما هم به نظرشون احترام میذاریم و یک مطلب رو در چند مطلب میذارم که خستتون نکنه_البته به خاطر مشکلی که در ADSLمن دارم فعلا از DIAL UPاستفاده میکنم و الا عکس هم راجب بازاریابی براتون خواهم گذاشت



کوه از بالا نشینی رتبه ای پیدا نکرد جاده از افتادگی از کوه بالا میرود!

ادامه مطلب ...

تقسیم بازار، تعین بازار هدف و تثبیت موقعیت در بازارهای جهانی


مقدمه :

تقسیم بندی بازارهای جهانی عبارتست از : فرایند شناسایی و طبقه بندی گروه هایی از مشتریان و کشورها بر اساس ویژگی های مختلف .

تعیین بازار هدف عبارتست از.....

ادامه مطلب ...

نظام های اطلاعات بازاریابی جهانی و تحقیقات

نظام های اطلاعات بازاریابی جهانی و تحقیقات


گام اول شناسایی مشکل تحقیق : مشکل تحقیق اغلب شامل ارزیابی ماهیت فرصت بازار می باشد . ماهیت فرصت بازار بستگی به این دارد که آیا بازار مورد تحقیق را می توان به عنوان بازار موجود یا بالقوه طبقه بندی کرد یا خیر . بازارهای بالقوه را می توان به ...

ادامه مطلب ...

راز هستی


هر روز در گوشه ای ازصحرا ی افریقا غزالی از خوا ب بیدار می شود غزال می داند که در ان روز باید چالاکتر ا زهمه درندگان تیزرو باشد وگرنه مرگ او را خواهد بلعید .در گوشه ای دیگر از این صحرا هر روز شیری از خواب بیدار می شود که می داند باید یکی از ان اهوان تیزپا را به چنگ اورد وگرنه باید منتظر مرگ باشد.

به نظر من این یعنی اقیانوس سرخ عکس این را از لینکهای پایین بگیرید.

هر چه می خوام عرصه را خالی بزارم باز نمی شه فقط می خواستم بگم راستی این همه استقبال و فعالیتو مطالب خوب جدا شگفت انگیز. مرسی

 به برگها که سرمی زنید؟البته بعد از بازاریابی.

متشکرم