واسه اینکه یک مدیر گفتار موثر و نافذی داشته باشه در هنگام برقراری ارتباط و گفتگو با دیگران ر
عایت نکاتی الزامی است که اون نکات عبارتند از:
۱-ادب کلام:ادای سخنان احترام امیز نه تنها به افراد زیر مجموعه شخصیت القا میکند بلکه جایی نیز در دل انان برای گوینده مودب باز میکند.
۲-ارامش و متانت: نشانگر تسلط شما بر اوضاع و احوال سازمان بر امور جاری و بر خویشتن است.
۳-مرتبط و هدفمند ........
۴-ملایمت؛صداقت و مهربانی
۵-برای تایید دیدگاههای خود شواهد و دلایل محکم ارایه دهید
۶-توسل به علایق طرف مقابل:برای اینکه یک نفر را متقاعد سازید لازم است بفهمید چه چیزی او را راضی میسازد. سبس هنگامی که تقاضایی از او میکنید خود را در جایگاه او فرض کنید.رفتار هر کس در جهت علایق فردی وی جهت میابد.
۷-استفاده از منطق
۸- استفاده از جزوه های هیجانی:سعی کنید به درون فرد راه یافته و از علایق نفرتها و شکست ها و نومیدی کلی وی اگاهی حاصل کنید.سبس اینگونه اطلاعات را در راستای شکل بخشیدن به انچه میگویید و نیز شیوه گفتن ان مورد استفاده قرار دهید.
ممنون مفید بود
مفید و کاربردی است خیل یممنون امید وارم باز هم ما را از این مطالب خوب بهره مند کنید
متشکرم و سال خوبی براتون ارزو می کنم.