وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

مطالبی جهت تکمیل مقاله ی نت ورک ها و پرتال ها:

دو مطلب به نظرم آمد که شاید دونستن این موضوع برای شما هم مفید باشه که در مورد این دو موضوع بیشتر توضیح میدم (البته با اجازه ی همکاران و دوستان عزیزم)

)در مورد کار نت وورکها یکی از دلایلی که آقای رستمی فرمودند این کار در ایران سخت است وفرهنگ سازی نشده این است که اگر رئیسی وظیفه ای که بعهده دارد را تحریف کند یا اشتباه به مرئوسان خود ابلاغ کند کار نت ورک تاآخر اشتباه پیش می رود و این کار غیر قانونی میشود زیرا بعضی افراد این کار را جهت بیشتر شدن سود خود و زیان مصرف کننده انجام می دهند(درست مانند شرکت های هرمی گلد کوییست ) ولی اگر این کار درست فرهنگ سازی شود و انجام گیرد همان طور که خانم صباغ نوشتند بسیار سود ده است و همچنین در هزینه و زمان صرفه جویی می شود.

 

2)درجایی آقای رستمی فرمودند که ما جهت رفاه حال افراد کم در آمد این کارت ها را صادر می کنیم ولی این کار در بین این افراد فرهنگ سازی نشده است که از این کارت ها استفاده کنند .

ایشان در جایی دیگر فرمودند که این شرکت با فروشگاه یا مراکزتفریحی خاصی قرار داد میبندد که تعهد لازم را جهت قیمت کالا و تخفیف درست آن به مشتریان داشته باشند و این فروشگاه ها و مراکز معمولا فرو شگاه های بزرگ با قیمت های بالا هستند از جمله گراد،کوهستان پارک، پارک امت،موج های آبی و... و من فکر میکنم قشر کم در آمد جامعه سراغ این فروشگاه ها و مراکز تفریحی نمی روند که بخواهند کارت را تهیه کنند و تخفیف بگیرند البته در مورد پارکها شاید ولی در مورد فروشگاه ها فکر نمیکنم این افراد سراغ فروشگاه گراد و امثالهم بروند چون هر چه تخفیف هم بگیرند باز اگر محصول خود را از فروشگاه های معمولی بدون تهیه ی کارت خریداری کنند،فکر میکنم برایشان ارزان تر باشد.و به نظر من این هم یکی دیگر از سؤالاتی است که در مراجعه ی بعدی باید از ایشان بپرسیم.

نظرات 6 + ارسال نظر
یک دونده سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:17 ب.ظ

سوال دوم شما بسیار سوال استراتژیکی است. در بازاریابی خوانده ایم که بخش بندی , هدف گیری , جایگاه یابی. اگر پس از بخش بندی بازار در مرحله ی هدفگیری ,هدف اقشار کم درآمد هستند حالا به هر دلیلی. باید برای رسیدن به آنها از ابزارهای مناسب آنها استفاده کنیم. یادتان می آید مطالعه موردی را که مربوط به نستله در یک کشور آفریقایی بود. باید با شناخت درست بازار هدف ابتدا محصولاتی متناسب آنها تولید کنیم و سپس محصولات خودمان را با ابزارهای درست و رسانه های مناسب به اطلاع مشتریان هدف برسانیم.

با سلام و خسته نباشید به شما استاد عزیز:
من فکر میکنم این حرف آقای رستمی که فرمودند ما جهت رفاه حال قشر کم در آمد (به خاطر کمک به هم نوع و همچنین ارزش معنوی )این کار را انجام میدهیم با مرحله ی هدف گیری شون کمی ضدو نقیض است .
یعنی بخش بندی با هدف گیری شون یکی نیست آیا درست فکر میکنم؟

بهزادمنش سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:45 ب.ظ

سلام
استاد عزیز حق با شماست ولی این مطلب بر میگردد به نگرش و طرز تفکر آقای رستمی.ایشان با یک مثال با ما گفتن که قشر کم در آمد هم تمایل به خرید جنس خوب دارند.که ما با این کار آنها را ترغیب میکنیم به خرید از فروشگاه های که از اجناس با کیفیت دارند
البته به نظر بنده چون دیدگاه مردم نسبت به این فروشگاه ها بد است و تصور میکنند که این فروشگاه ها گران فروشی میکنند.ترغیب به خرید نمیشوند.

ironibox.ir سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:57 ب.ظ http://web.ironibox.ir/

198.024689732442164.333171944841
با سلام
[گل][گل][گل]
آغاز بکار مجدد سیستم هوشمند افزایش آمار ایرونی:

* سیستم افزایش آمار ایرونی باکس به گونه ای هوشمند طراحی شده که قادر است سایت / وبلاگ شمارا در معرض نمایش هزاران کاربر و وبمستر آنلاین قرار بدهد

* شما می توانید به ازای هر سایت / وبلاگ خود یک لینک رایگان ثبت نمایید و در هر زمان آن را مدیریت کنید

* با هر بار نمایش لینک باکس توسط وب شما ، لینک شما به صورت کاملا خودکار به اول لیست منتقل میشود ( برای مثال اگر شما 1000 بازدید در روز دارید لینک شما 1000 مرتبه به اول لیست منتقل و به اضای هر بار نمایش لینک باکس در معرض دید حداقل 150 نفر قرار میگیرد )

* با افزایش تعداد نمایش لینک باکس توسط شما ستاره هدیه میگیرید ( 1 تا 5 ستاره )

*دارای امار واقعی و بدون سیستم اتوریفرش برای جلوگیری از امار غیرواقعی ، رتبه منفی گوگل و سنگین شدن قالب وبلاگ (رتبه گوگل سایت در حال حاضر 2 است)

* کلیه لینک ها و محتویاتشان باید بر اساس قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.لینک های غیر اخلاقی و غیر اسلامی شناسایی و برای همیشه حذف می شوند.

قبل از ثبت لینک بخش اخبار سایت را بخوانید و به نکات توجه کنید

در صورتی هم که قبلآ ثبت لینک در سایت کرده اید فقط کافی است کد رو در قالب وبتون مجدد قرار بدین لینکتون هوشمند فعال میشه...
با آروزی موفقیت روز افزون برای شما

ریحانه صباغ طبسی چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ق.ظ

در روان شناسی بازار می تونیم اینجا به نکات جالبی برسیم.که البته این به قول استاد می شه یک بحث استراتژیک.

اقای رستمی همچنین به این نکته اشاره کردند که افراد کم درامد کمتر از افرادی که از رفاه نسبی برخوردارند برای پول خود برنامه ریزی دارند.
انها که پول دارند به حفظ ان هم فکر می کنند ولی انها که مهرومند می خواهند لااقل با درامد خود ازیک رفاه کوتاه مدت برخوردار باشند بنابراین برنامه ریزی بلند مدت روی پولشان ندارند.ترجیح می دهند لذت خرج کردن انرا در لحظه احساس کنند تا اینکه پول خود را در یک کارت زخیره کرده و ببینند بعدا چگونه از مزایای ان برخوردار می شوند شاید هم برنامه ی خریدی اصولابرای اینده ندارند.
به قول استاد بزرگواری که تحقیقات مالی انجام می هند انها که پول ندارند فرصت های پول در اوردن را هم از دست می دهند.

ریحانه صباغ طبسی چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:30 ق.ظ

یک برداشت دیگر:
افزایش رفاه برای بخش بزرگی از بازار مشهد که همان قشر کم درامد هستند و همچنین برای در اختیار گرفتن این بخش بزرگ جامعه با ساپورت کردن انها .افزایش رفاه می تواند به معنی اشنایی این بخش بزرگ باانواع خدمات جامعه که تا کنون به ان دست رسی و اشنایی کمتر داشتند و بزرگتر کردن دایره مصرفی انها یا بزرگتر کردن و خلق بازار نیز باشد (کشف نیاز پنهان).
این هدف یک پیشبرد دوسویه و حتی چیزی شبیه اقیانوس ابی است و دران هم شرکت اقای رستمی و هم مشتریان ان سود می برند.
متشکرم

علیرضا پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:14 ب.ظ

سلام وقت تون به خیر مطالب جالبی در مورد این شرکت آربا کارت می نویسید ما هم مشتاقیم کمی از این شرکت و فعالیتش بدونیم اگه محبت کنید یه توضیحی بدید ممنون می شم ازتون . موفق و پیروز باشید.

سلام
خوشحالم که مطالب ما رو میخونید اگر مایلید بیشتر بدونید مطلب قبلی خانم صباغ ( فرصت ها در عصر پورتال ها) و همچنین پست های جدید را مطالعه بفرمایید بیشتر متوجه میشویدو اگر سؤالی براتون پیش اومد برای ما بنویسید تا در مراجعه ی بعدی به شرکت آقای رستمی از ایشان سؤال کنیم. 
باتشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد